miércoles, 2 de enero de 2013

Taller de vídeo digital



Benvinguts!

Aquesta és la meva primera actualització de l’any! Aprofito per desitjar-vos un bon any nou a tothom!

Per començar bé l’any m’ha tocat fer treballs pendents. Aquesta vegada el darrer taller pràctic que vàrem sobre els vídeos Digitals.  Ens varen donar la opció d’emprar el programa “Windows Movie Maker” per realitzar una gravació o muntatge d’imatges (flash-move) primer de manera individual i temàtica lliure i després fer un en grups de treball i sobre la temàtica del nostre projecte.   Jo avui només en centraré en la part individual.

En primer moment em vaig plantejar fer un vídeo vaig pensar en fer una gravació entre titelles sobre el tema de superació personal, però com ja sabeu, el pitjor enemic dels alumnes i mestres és el temps. Per aquest motiu no he pogut realitzar la meva proposta inicial (que consti que em vaig comprar les titelles aposta), però per falta de temps per fer-ho tot ( crear els fons, diàlegs, un anàlisi de  la gesticulació a fer, per mostrar en cada moment de manera clara el que vull expressar i fer proves).  Així que em vaig plantejar altres alternatives.

Procés d’elaboració i organització

Vaig plantejar-me fer un muntatge de imatges, que és més fàcil i tard menys temps en realitzar-lo. Aquest pic, he optat per treballar el tema de la inclusió en la escola, un tema que sempre m’ha agradat molt i trob molt rellevant en la nostra realitat educativa.

En primer lloc, vull dir que jo ja havia treballat amb aquest programa fa dos anys, a l’assignatura de plàstica com a creació visual artística ens varen fer realitzar un videoclips sobre cançons tradicionals catalanes, en la qual, havíem d’interpretar la lletra en grups de treball i representar-la intentant transmetre tot allò que havíem vist i entès. Per aquest motiu, l’ús d’aquest programa m’ha estat molt senzill, és un programa intuïtiu i complet.

Ara em centraré en la realització d’aquest vídeo, com ja he dit he emprat el Windows Movie Maker. Per explicar de manera senzilla, he seguit més o manco els procediments que t’apareix a la esquerra del programa, és a dir, a la columna de “ Tasques de pel·lícula”.
En primer lloc he importat imatges, això vol dir, pujar o carregar totes les imatges al programa, és a dir, pujar totes les imatges que necessitis per fer el vídeo. Després he pujat una cançó que vols que s’escolti de fons (poden ser una o vàries) jo he optat per una cançó molt adient a la temàtica i amb una lletra molt de significant.  A continuació he col·locat al guió gràfic que hi ha davall la cançó i les imatges amb l’ordre que vull que apareguin. A continuació he afegit el títol del vídeo, provant animacions i fons i colors que més m’agradaven.

Després he afegit un petit text en les imatges amb crear títols, cliques després títol en el clip seleccionat i t’apareix per posar el text i els efectes que vulguis, els vaig afegir imatge per imatge. A continuació, em vaig centrar en afegir efectes de vídeo, per emfatitzar alguns aspectes. En el meu cas he posat l’efecte edat, antic al títol per a que sembli una cosa antiga i conservada des de fa molt de temps i tons marrons a una imatge en la que m’ interessava ressaltar el text que havia afegit a la imatge. Una vegada finalitzat aquesta part, vaig afegir les transicions de vídeo, que  serveix per donar qualque efecte en el moment de canvi d’imatge, jo he afegit pocs per no carregar massa el vídeo ja que m’interessa que es centrin en el text que en els efectes de transició.

Una vegada revisat tot els processos mirant el vídeo provisional que havia fet, que com podeu veure a les captures de pantalla que he penjat, es troba a la dreta del programa. Una vegada retocats petits detalls que he apreciat mirant el vídeo, vaig finalitzar el vídeo clicant sobre guardar a l’equip. D’aquesta manera s’exporta el vídeo del programa a l’ordinador en format vídeo.

Opinió personal

Aquesta programa m’ha semblat genial per treballar a l’aula ja que ofereix moltes aplicacions. Pots transformar continguts teòrics en visuals amb exemples i representacions gràfiques que poden  facilitar la comprensió del temari. Per altra banda, fer activitats interactives i d’interpretació entre altres.

He trobat que és una eina molt intuïtiva i fàcil d’emprar, crec que els mateixos alumnes podrien aprendre a emprar-lo com una eina més de treball i elaboració de la informació.  En general tenc molt bona impressió d’aquesta eina .

Finalment conclueixo aquesta actualització amb el resultat final del meu treball, el vídeo sobre la Inclusió en l’escola. Esper que us agradi.

Salutacions!



No hay comentarios:

Publicar un comentario