domingo, 16 de diciembre de 2012

Taller Webquest (Part II)



Hola!

Aquesta actualització complementarà l’actualització anterior sobre el darrer taller realitzat sobre la WebQuest, en aquest cas aprofundiré en altres àmbits més específics i personals. Un requisit es aprofundir sobre les pròpies experiències i parts realitzades per fer adequadament la nostra carpeta d’aprenentatge i blog de reflexions. 

Explicació de les parts elaborades

Ara em centraré en explicar les parts que he fet i les vivències que m’han suposat. Ho faré per l’ordre en les que apareixen en la WebQuest.

En primer lloc, vaig acabar de completar el text de la Introducció que havia fet originalment una companya del meu grup na Lara acompanyant-lo amb imatges. Vaig afegir la imatge del nostre Totó, dic nostre ja que el Totó original és un ca d’una altra raça però degut a la manca de varietats de gifs sobre cans, ens vàrem declinar per dàlmates. A més, d’ introduit el camí groc que hauran de seguir el nostre alumnat al llarg de la webquest.

A l’apartat d’Activitats, vaig afegir l’ introducció d’aquest apartat en la qual  volia cercar la motivació dels alumnes a continuar i centrar -se en el fil conductor de la història, que és el conte de El mac d’OZ.  A dins d’aquest apartat, trobem un subapartat que s’anomena Activitat 5: speaking. Aquesta part també la vaig fer, sempre amb un consens previ de tot el grup.  En les activitats de parla em vaig centrar en treballar l’argumentació, tant formulant preguntes com respostes i en aconseguir una millora de pronunciació a través d’una cançó. Vaig triar a na Duny, la ovella, com a companya d'aventures ja que és un animal poc freqüent en aquest tipus de aventures i em va semblar interesant afegir-lo a aquesta història.  

Per aconseguir una bona pronunciació vaig triar la cançó de Over the rainbow, en la qual demano que la primera vegada només l’escoltin intentant entendre el que diu la lletra. La segona vegada han de llegir la lletra en veu alta (surt al mateix vídeo), he decidit fer-ho així per facilitar el seguiment de l’activitat a l’alumnat que té una sordera lleugera, present al nostre projecte. A més, de tenir el suport del treball en grup , ja que aquesta WebQuest l’hem enfocada des de la perspectiva del treball cooperatiu.  Finalment la tercera vegada els que s’animin que la cantin o la llegeixin en veu alta al mateix ritme de la cançó (totes dues formes són valides).

La segona activitat consisteix en conversar tot el grup sobre les següents qüestions que requereixen de reflexió i tolerància pels demés punts de vista:
  • Quin és el personatge que més t’agrada? Per què?
  • Quina és el que ens vol ensenyar aquesta història? Explica-ho.
  • Penses que realment l’ espantaocells, l’home de filferro i el lleó necessitaven un cervell, cor i valor?
  • Quina és la teva opinió sobre el Mac d’Oz? Penses que és tan majestuós com es diu?
  • Què penses sobre la ciutat Esmeralda,existeix o no?


A més d’oferir un vídeo de suport que ensenya uns referents per preguntar i respondre opinió en anglès, adaptat al seu nivell.

A recursos he tornat a plantejar una introducció simpàtica que ofereixi un espai agradable als infants. I vaig adaptar els recursos dels meus companys i meu als gifs. Com he explicat a l’actualització anterior, hem cercat fons fiables com són British Council o Wordreference. 


Per altra banda, a l’apartat d’avaluació cal dir que hi ha un apartat propi que només és per a l’alumnat. En aquest apartat he fet una rúbrica que treballi que faci una valoració dels objectius, continguts i competències pròpies d’aquesta habilitat, la parla.  Principalment faig una avaluació de la pronunciació, l’estructuració de les oracions que diuen, ús d’estructures pròpies dels texts argumentatius, l’expressió de les pròpies idees, l’ús correcte dels temps verbals, el vocabulari, l’esforç i participació, l’aprenentatge de nous recursos,  procés d’aprenentatge i les vivències treball cooperatiu.

A continuació vaig redactar a la Conclusió, els continguts i principis bàsics de la nostra WebQuest, amb aportacions d’una altra companya n’ Antonia. Si voleu aprofundir sobre aquest apartat podeu consultar la mateixa WebQuest o consultar l’actualització anterior en la qual ho he citat.

En l’apartat de Guia didàctica només he fet la part que corresponia a l’habilitat de la parla, en la qual he fet un model d’avaluació per als docents. He proposat una avaluació compartida, és a dir, que els alumnes aportin el seu punt de vista a través de la rúbrica i a més que el mestre també pugui valorar els alumne i/o grup amb una taula per a ells (més tècnica i amb explicacions més concretes). 

Al crèdits vàrem citar els nostres noms, a més dels recursos que vàrem emprar per fer sa webquest.

Opinió Personal

Aquesta eina m’ha semblat molt interessant ja que ofereix la oportunitat de treballar una unitat didàctica de manera divertida. Aquest programa permet que l’alumnat guanyi autonomia i aprengui a aprendre dels companys i de la metodologia oferta a la WebQuest.  Crec que si es treballa una WebQuest que estigui ben feta, pot ser molt profitós per a tots, ja que és una garantia d’aprenentatge competencial.

Però dit això, què vol dir que una WebQuest estigui ben feta? Per a mi, la WebQuest ha de tenir un fil conductor que es treballi al llarg de totes les parts.  A més, ha de quedar clar a través dels continguts quins objectius i competències bàsiques es treballen. També tot els material que es presentin han d’estar adequats al públic i ha de ser versàtil. Per tant, la WebQuest ha de ser accessible a tots els estils d’aprenentatge i característiques del alumnat oferint oportunitats de diversió i treball a tots. 

En conclusió, és una eina molt útil que pot aportar una metodologia significativa al nostre alumnat i aprendre de manera dinàmica , autònoma i/o grupal. Oferint un ensenyament personalitzat a la diversitat. 

Finalment us deixo la nostra WebQuest, esperem que us agradi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario