domingo, 16 de diciembre de 2012

Taller Power Point Interactiu (Part II)

Hola!


Per un problema que he tingut amb el blog se m’ha esborrat aquesta actualització que vaig realitzar el passat  dia 9 de Decembre de 2012 i la torn a penjar una setmana més tard.

Aquesta actualització té com a finalitat complementar les dades oferides a la darrera actualització, és un requisit aprofundir en les nostres vivències i parts per aconseguir un bon desenvolupament en el nostre blog.


  Per aquest motiu,  aprofundiré més sobre el Power Point Interactiu, aquesta vegada l’enfocarem des de la perspectiva més personal i detallada. És a dir, em centraré més en les parts que vaig realitzar jo. Cal dir, que qualsevol part que vaig realitzar sempre va ser consensuada amb el meu grup de treball, ja que vàrem estar en constant contacte i supervisió del nostre treball.



Explicació de la meva experiència

La meva primera part del treball va ser plantejar i fer una recerca dels fons que ens fossin adient per al nostre fil conductor de la història, que com ja vaig anomenar no és altre que el nostre personatge, una galeta de gingebre, Cuky viatgi a diferents parts del Món per arribar el més aviat possible fins al Pol nord  on es troba casa seva.  Per aquest motiu, vaig fer una selecció dels paisatges més representatius com són el desert, l’oceà, les muntanyes, la selva entre altres. Per a mi aquests paratges són adients per la nostra història, mentre feia la recerca tenia molt clar que volia fons que simulessin la realitat però fossin imatges fictícies per donar-li un toc divertit i infantil al nostre PowerPoint. 


Jo dins de la gran història nadalenca d’en Cucky vaig desenvolupar l’escenari nombre tres del The  Magic forest.  Anteriorment han anat per el llunyà Oest i la selva.  



En la portada d’aquest nou paratge em va semblar bé afegir animals  poc freqüents i associats a màgia com és una papallona i un castor. Animals simpàtics i misteriosos que conviden a participar en la història.

 Per altra banda, a mi personalment aquest escenari em va encantar, trob que ofereix moltes oportunitats per afegir personatges i/o activitats. En el meu cas em vaig declinar per escollir un personatge dinàmic i divertit com és un ocell, n’April. En aquest cas, un personatge que trobava que era comú en aquest escenari i podia ser motivador per als infants, ja que els ocells solen ser un personatge comú com a company d’aventures (com ha històries de pirates per exemple).  Vaig cercar donar-li un caràcter alegre i divertit.

A la següent pantalla ens vàrem centrar en animar al alumnat amb un missatge que els felicitava per els progressos  i l’esforç fet fins al moment. A més d’introduir a n’April en la història. 

En la següent pantalla,n’April es presenta i simpatitza amb en Cucky, ja que ell li ajudarà a arribar a casa seva.



A continuació podem trobar les dues activitats que ha de ha de passar en Cucky i els nostres alumnes, que consisteix en treballar vocabulari a partir de relacionar la paraula que se demana amb la imatge que li correspon. Aquesta activitat l’he realitzat amb el programa Educaplay, la vaig fer de tipus de relacionar conceptes ja que he tingut en compte el alumnat amb Dificultats Específiques d’Aprenentatge, facilitant que la paraula aparegui i puguin fer-la a través de recursos visuals. 

En canvi, en la segona activitat l’objectiu treballar la comprensió auditiva. Aquesta activitat l’he realitzada amb el programa Educaplay, he posat cançons i converses amb suport visual i la majoria de respostes estaven en format tipus text per facilitar l’aprenentatge a la diversitat. Per posar una activitat un poquet més complicada, he posat una audició d’emplenar una frase, per aquells alumnes que tinguin més facilitat en aquesta àrea.



Finalment he acabat aquest apartat he acabat amb la felicitació del treball fet i l’anunci de la pròxima aturada, el fons de la mar. 


Opinió personal

Des del meu punt de vista crec que aquesta és una eina molt útil ja que ens ofereix presentar una unitat didàctica de manera molt dinàmica i entretinguda. M’ ha agradat molt aquesta eina educativa. Perquè durant el procés d’elaboració és molt intuïtiu i fàcil d’emprar. Valorant el resultat d’aplicació per l’alumnat, em sembla una eina molt eficaç  i versàtil. Ofereix molts formats d’activitats, visual, auditiu, tàctil a més de significatius.  


Crec que és una eina bona de treballar dins una aula que permet un ensenyament personalitzat per a la diversitat. A més, motiva i permet el rol actiu del alumnat. 


Aquesta experiència m’ha agradat molt, ja que sempre havia vist aquest programa d’una manera estàtica i sistemàtica (amb estructures predeterminades i poc dinamisme). No obstant això, m’ha servit moltísim aquest taller ja que he descobert una eina que tenc per ma, ja que m’ha servit per aprendre a veure-lo d’una altra forma més pedagògica i divertida.


Esper que les meves explicacions us hagin servit.


Salutacions!



No hay comentarios:

Publicar un comentario