miércoles, 28 de noviembre de 2012

Christmas PowerPoint interactiu



Hola!

Avui toca parlar del darrer taller pràctic que consistia en la realització d’un PowerPoint interactiu. Aquest taller consisteix en realitzar un PowerPoint en la qual hi hagi botons d’acció, interacció, que els personatges que composen el PowerPoint es moguin (anomenats també com a Gifs).  D’aquesta manera realitzam un material molt interactiu i motivant pel nostre alumnat.

En aquest cas ens han ofert poder realitzar aquest taller de manera individual o en petits grups de treball que ja tenim assignats. En el nostre cas, hem optat per fer-ho amb el nostre grup de treball. Hem triat aquesta opció perquè hem pensat que el aprenentatge cooperatiu ja que  en aquest cas és més efectiu ja que entre tots ens podem ajudar i donar suport en les coses que més ens costa.

Per altra banda, fent el taller directament en grup ens estalviem temps i esforç,a més de guanyar en eficàcia i un aprenentatge més complet, ja que entre tots hem aportat un punt de vista diferent. Es veritat que costa molt al principi en posar-nos d’acord, però una vegada entesa aquesta dinàmica del treball, cal afegir que ha anat molt bé i hem aprés tots qualque cosa nova tant referit als coneixements de l’assignatura de TICS com a nivell personal. 

La seva realització ha durat més de dues setmanes, perquè aquest taller si el vols fer ben fet et du molt de temps.  Hem quedat el grup molts dies per anar posant en comú i anar compartint els avenços que feia cada membre del grup.
 Vull remarcar la constant supervisió de tot el grup en cada passa que a fet cada membre del grup sigui a nivell individual o grupal, ja que hem consensuat quasi tots els detalls entre tots. La nostra manera de treballar a consistir en fer sessions grupals i alternar el que hem començat en les sessions grupals acabant-lo a nivell individual i tornant a posar-ho en comú.  De manera que sempre hem seguit la mateixa metodologia o línea de treball en grup.

Part tècnica

Ara em centraré més en la part tècnica. El nostre projecte consisteix en treballar  transversalment l’anglès a través de la música i les TICS. Per treballar tots els àmbits del nostre projecte, hem optat per triar una temàtica propera per als infants com és el Nadal, també ens ha influït el fet  que gairebé no quedi res per a que siguin aquestes festes.  També vàrem optar per afegir l’assignatura del coneixement del medi, per treballar el nostre projecte i així involucrar més assignatures en el nostre projecte i ampliar els coneixements d’aquest.

 Una vegada que hem tingut en compte la temàtica ens vàrem plantejar què volíem treballar i com. Després d’un  debat vàrem acordar treballar les cinc habilitats fonamentals de l’anglès (reading, writing, speaking, listening i grammar and vocabulary) de manera dinàmica, emprant recursos tecnològics i musicals per a que el nostre alumnat sense adonar-se compte aprengui anglès.
 A continuació ens varem plantejar com ho faríem per tal que els alumnes gaudeixin d’aquesta temàtica i continguts de manera significativa. Llavors vàrem dir que havíem d’emprar un personatge que sigui divertit i d’aparença informal que inspirés en el nin confiança per a que sigui el seu company de viatge al llarg del PowerPoint interactiu. Vàrem optar pel personatge típic de Nadal com és la galeta de gingebre .

Després ens vàrem centrar en la història del nostre personatge anomenat Cuky, ens va semblar interessant  mesclar diferents paisatges en la nostra història, podien ser reals o ficticis per donar-li un detall creatiu al projecte. Llavors vàrem incloure els següents escenaris: el llunyà Oest,  la selva,  el bosc màgic,  el fons de la mar, les muntanyes i el pol nord.  Això ens va inspirar a crear la història del powerpoint. 

Aquesta consisteix en que Cooky és una galeta viatgera que li agrada conèixer món i per aquest motiu necessita conèixer moltes llengües,  entre elles l’anglès, però necessita ajuda  per recordar alguns àmbits de l’anglès ja que fa temps que no ho parla. Per altra banda, s’ha perdut pel desert i necessita arribar a casa seva abans de Nadal, ja que la seva família l’espera per celebrar les festes! Per tant, necessita passar els diferents parts del món per arribar a casa seva, però no serà tan fàcil ja que haurà de passar diverses activitats de la qual necessita ajuda per fer-ho.


Per a que els nins i nines es motivin més encara, vàrem decidir que en cada escenari afegiríem un personatge complementari per ajudar als nostres participants a fer les tasques de cada pantalla.  Per donar-li més realisme al PowerPoint interactiu, hem gravat les nostres veus i les hem posat als diversos personatges, a més de afegir activitat  dinàmiques com del educaplay, gifs animats i vídeos didàctics per a complir plenament els nostres objectius metodològics.

Observacions personals

En el meu cas al principi em va costar una mica realitzar-lo ja que el PowerPoint sempre l’havia emprat de manera estàtica, és a dir, sense elements dinàmics. Per aquest motiu descobrir les animacions, gifs i altres efectes em varen costar incorporar-les. 

 Després de  fer diferents proves vaig agafar la idea del funcionament del programa i la veritat és que es molt senzill tot i que un poc laboriós ja que pots perfilar molts detalls. 
En el meu aprenentatge vull resaltar l’ús d’animacions predeterminades (que ofereix el ordinador) o manuals (en la qual tu pots triar la direcció i efectes de l’animació). Els gifs animats que es poden trobar fàcilment per internet de totes les temàtiques i  l’incorporació d’audios i imatges a partir de programes com l’editor d’audios del MAC o GIMP  i d’ hiperenllaços

Per cert, no he dit en cap banda que jo he treballat amb el programa Microssof PowerPoint al llarg de tot el taller. 

Finalment aquí us deixo el nostre PowerPoint interactiu sobre Christmas.  Encara així falten retocar qualque detall.
Esper que us agradi!


Salutacions!

No hay comentarios:

Publicar un comentario