jueves, 8 de noviembre de 2012

Taller d'audio Audacity



Benvolguts i benvolgudes

Aquesta setmana hem fet el taller d’audició que consistia en realitzar una gravació de trenta segons amb un fons musical i qualque repetició.  En aquesta ocasió em usat el programa Audacity.

Audacity és un programa que serveix per modificar, crear, editar reproduccions auditives. Per la meva experiència puc dir que és un programa amb una dificultat mitjana ja que té moltes aplicacions.  En el meu cas, m’he bloquejat un poc al veure la gran capacitat que tenia el programa i el tecnicisme d’alguns apartats.  Per aquest motiu he consultat tutorials tant de companys com vídeos tutorials.

Sincerament, a aquelles persones que com jo som prudents , recomano primer veure i/o experimentar els apartats que composa el programa i a continuació  consultar els tutorials per comprendre millor el seu ús.

 No obstant això, intuïtivament podem saber que aquest panel que trobem a la dreta fa referència a  pausa,  play,stop, anar avant, enrere  i gravar. 
Després el volum del micròfon i del fons també s’entenen bé. En canvi la resta d’apartats per entendre millor la seva funció he consultat les següents referències que recomano ja que expliquen de manera detallada i amb imatges els conceptes fonamentals d’aquest programa:


Per realitzar la tasca que he anomenat al començament, primer he obert el programa (imatge que teniu a continuació) i  el que he fet és  importar una cançó que hem semblés adient per la meva gravació, en el meu cas volia simular com si estigués a una radio fent un programa amb audiència i de seguiment setmanal, així que m’he declinat amb una cançó rítmica i dinàmica que convidi al públic a quedar-se.


Llavors com la durada era de 30 segons he analitzat la cançó i he triat el fragment que millor s’adaptava a les meves característiques, en aquest cas, que la gran majoria fossi instrumental i el final acabi amb intrumental i veu (per donar-li un final més agressiu i cridaner). Una vegada seleccionat el fragment , he tallat (és l’icono de les tisores)  la resta  de la cançó que no volia.

A continuació m’he centrat en afegir efectes en aquest fragment,  per exemple he afegit  l’efecte aparèixer progressivament, i aquest efecte el que fa és introduir l’inici del fragment del no res fins a la música de manera continuada i augmentant el volum.

A continuació en la mateixa finestra on tenia posada la cançó m’he centrar en la gravació vocal, de manera que he donat al icono Rec, vermell i fet gravacions. He provat de fer diferents i he eliminat les que no m’agradaven, amb l’apartat que surt a ma esquerra de la gravació (icono en forma de X).Després com abans, he retallat els fragments que no m’interesaven i he afegit efectes com Truncats de silenci, on silencia el temps seleccionat.

Finalment m’he fixat en la fussió de totes dues reproduccions auditives i he afegit modificacions de efectes, temps i espai musical per adequar-lo al meu gust.

Aquesta imatge, és una imatge ampliada de la meva reproducció.
Finalment a quedat aquest resultat. Esper que us agradi us serveixi de referència la meva vivència!





Salutacions!

No hay comentarios:

Publicar un comentario