Hola de nou!
Aquesta actualització tractarà sobre el darrer treball a fer abans de fer el comiat
de l’assignatura, el anàlisi del Symbaloo.
Aquest programa ja el vàrem analitzar al
principi del blog, per aquells que no recordeu la seva funció, és com una mena
d’agenda on registres les direccions webs que empres freqüentment i només
amb clicar a l’ icona corresponent et du directament a la direcció
registrada. Per tant, és com una memòria
de webs que empres, les pots classificar per categories (professional,
personal, oci...).
Jo al inici d’aquest curs escolar 2012 -2013
pel mes de Setembre –Octubre presentava al meu apartat professional aquestes
webs.
Aquestes direccions era les que fins ara
emprava en el meu dia, com podeu veure són eines molt bàsiques, cercadors d’informació
com el Google, Firefox, webs per visualitzar i compartir continguts com Youtube, Blogger, Google docs i altres com xarxes socials Twitter, o Cmaptools per fer esquemes de la
informació i la web de la Universitat de les Illes Balears.
En canvi ara en tenc quasi el triple de referents webgràfics a
emprar a nivell acadèmic. He pasat a tenir un ventall de referents educatius
per poder emprar a classe, com l’educaplay i ardora per l’elaboració d’activitats
didàctiques a classe amb sa PDI o ordinadors portàtils, el Google Site per fer
WebQuests (tot i que cercaré altres programes per fer WebQuests, a veure si n’hi
ha de més complets), Audacity per fer gravacions i modificacions d’audio, GIMP
per fer retocs d’imatges (equivalent al photoshop) , el Symbaloo com a lloc d’almacenatge
de direccions que uso amb molta freqüència.
Per
altra banda, m’han ensenyat a reutilitzar altres programes que ja coneixia com
és el PowerPoint, que no sabia que podia fer treballs interactius i el Movie Maker
Windows que ja coneixia però he aprofundit en més opcions d’ús i maquetacions
de vídeo que abans no m’havia adonat. També he inclòs referents educatius com
Dialnet (que no coneixia) i word referent , direccions fonamentals per poder
elaborar material.
No obstant això, he inclòs altres webs que ús
i no havia inclòs com les webs educatives de referent a les nostres illes, el
CAIB i WEIB. Correus que empro
normalment també per l’àmbit acadèmic com el Gmail, Hotmail i programes de publicació
d’informació com slideshare, goear i Box
(aquest és nou per mi).
Com podeu veure he fet bastants modificacions
i he fet una reflexió sobre tots els referents acadèmics . Crec que he fet
moltes modificacions perquè tenia mancances de referents per elaborar material
acadèmic per al nivell de primària. Acab aquesta assignatura satisfeta d’haver
ampliat els meus coneixements sobre aquesta àrea.
Vull dir que com va aclarir la mestra emprant
la metodologia d’aprenentatge significativa, que em sembla molt adient per
aprendre sobre les TICS, ja que si no es manipules i experimenten directament
amb les TICS, mai s’arriben a aprendre. El primer pas per aprofundir en les
TICS és experimentant i equivocant-se,
entenent l’errada com un procés d’aprenentatge que ens servirà per saber emprar
els programes o eines virtuals. Després el més recomanable és treballar un poc
de teoria per reforçar aspectes que no haguem acabat d’entendre o que no hem
sabut fer.
Acabaré afegint que veig les TICS, com una font d’aprenentatge
pragmàtic i això requereix esforç i perseverança, aquests valors avui en dia no
estan gaire inculcats i per això tant gent gran com jove se li resisteix,
perquè estem avesats a altres formes d’aprenentatge que requereixen menys
dedicació i la por a l’errada.
Salutacions!
No hay comentarios:
Publicar un comentario