domingo, 20 de enero de 2013

Taller de Symbaloo



Hola de nou!

Aquesta actualització  tractarà sobre  el darrer treball a fer abans de fer el comiat de l’assignatura, el anàlisi del Symbaloo.


Aquest programa ja el vàrem analitzar al principi del blog, per aquells que no recordeu la seva funció, és com una mena d’agenda on registres les direccions webs que empres freqüentment  i només  amb clicar a l’ icona corresponent et du directament a la direcció registrada.  Per tant, és com una memòria de webs que empres, les pots classificar per categories (professional, personal, oci...).

Jo al inici d’aquest curs escolar 2012 -2013 pel mes de Setembre –Octubre presentava al meu apartat professional aquestes webs.



Aquestes direccions era les que fins ara emprava en el meu dia, com podeu veure són eines molt bàsiques, cercadors d’informació com el Google, Firefox, webs per visualitzar i compartir  continguts com Youtube, Blogger, Google docs  i altres com xarxes socials  Twitter, o Cmaptools per fer esquemes de la informació i la web de la Universitat de les Illes Balears.

En canvi ara en tenc  quasi el triple de referents webgràfics a emprar a nivell acadèmic. He pasat a tenir un ventall de referents educatius per poder emprar a classe, com l’educaplay i ardora per l’elaboració d’activitats didàctiques a classe amb sa PDI o ordinadors portàtils, el Google Site per fer WebQuests (tot i que cercaré altres programes per fer WebQuests, a veure si n’hi ha de més complets), Audacity per fer gravacions i modificacions d’audio, GIMP per fer retocs d’imatges (equivalent al photoshop) , el Symbaloo com a lloc d’almacenatge de direccions que uso amb molta freqüència.



 Per altra banda, m’han ensenyat a reutilitzar altres programes que ja coneixia com és el PowerPoint, que no sabia que podia fer treballs interactius i el Movie Maker Windows que ja coneixia però he aprofundit en més opcions d’ús i maquetacions de vídeo que abans no m’havia  adonat.  També he inclòs referents educatius com Dialnet (que no coneixia) i word referent , direccions fonamentals per poder elaborar material.

No obstant això, he inclòs altres webs que ús i no havia inclòs com les webs educatives de referent a les nostres illes, el CAIB i WEIB.  Correus que empro normalment també per l’àmbit acadèmic com el Gmail, Hotmail i programes de publicació d’informació com slideshare, goear i  Box (aquest és nou per mi).

Com podeu veure he fet bastants modificacions i he fet una reflexió sobre tots els referents acadèmics . Crec que he fet moltes modificacions perquè tenia mancances de referents per elaborar material acadèmic per al nivell de primària. Acab aquesta assignatura satisfeta d’haver ampliat els meus coneixements sobre aquesta àrea.

Vull dir que com va aclarir la mestra emprant la metodologia d’aprenentatge significativa, que em sembla molt adient per aprendre sobre les TICS, ja que si no es manipules i experimenten directament amb les TICS, mai s’arriben a aprendre. El primer pas per aprofundir en les TICS és  experimentant i equivocant-se, entenent l’errada com un procés d’aprenentatge que ens servirà per saber emprar els programes o eines virtuals. Després el més recomanable és treballar un poc de teoria per reforçar aspectes que no haguem acabat d’entendre o que no hem sabut fer.

Acabaré afegint  que veig les TICS, com una font d’aprenentatge pragmàtic i això requereix esforç i perseverança, aquests valors avui en dia no estan gaire inculcats i per això tant gent gran com jove se li resisteix, perquè estem avesats a altres formes d’aprenentatge que requereixen menys dedicació i la por a l’errada.

 Salutacions!

No hay comentarios:

Publicar un comentario