domingo, 20 de enero de 2013

Comiat i reflexió final



Benvolguts  i  benvolgudes!

Aquesta actualització és la darrera del blog o millor dit de la meva carpeta d’aprenentatge. Ara toca tancar un cicle d’aprenentatge inicial per desenvolupar  una formació continua en aquesta àrea. 

La sensació que tenc ara és que he fet un bon aprenentatge sobre les TICS, ja que desconeixia programes i termes conceptuals que ara entenc i puc emprar amb facilitat.  No ha estat una assignatura senzilla ja que requereix molta dedicació i esforç, però no hi ha millor aprenentatge que aquell que t’ha costat esforç i acabes aconseguint-ho per mèrits propis.


 En el meu cas, per a tots aquells tallers en les quals desconeixia el programa li he dedicat un munter d’hores, ja que soc una persona que necessito estar segura del que faig, experiment i alhora faig comprovacions de vídeos tutorials i després m’exigeixo que  el resultat del treball estigui bé. Per exemple amb el GIMP, jo que desconeixia molt els programes de modificació de fotografies vaig veure tres tutorials, experimentar hores, consultar el material que ens havien deixat referit al taller,  cercar idees originals i treballar-les fins que quedés d’una manera molt professional, tot això em va suposar més de 15 hores darrera l’ordinador. És a dir, que aquesta assignatura m’ha suposat molt esforç i hores de treball que he completat individualment i en grup. No ha estat una assignatura fàcil, però tot és factible amb dedicació i feina. 

Fins aquí faig referència únicament a la part individual del meu aprenentatge en la qual aprenc els fonament bàsics sobre cada eina o concepte relacionat amb les TICS; però per altra banda molts coneixement els he complementat amb  els meus companys de classe. A nivell conceptual i en menys mesura pràctic, he aprés molt amb el meu grup de treball, ja que amb el treball col·laboratiu aprens de cadascun dels membres del teu grup de treball qualque cosa. 
 Per exemple de n’ Antonia la necessitat d’una bona organització per a que un grup funcioni i les qualitats d’un bon lideratge, de na Lara la dedicació i la necessitat d’un domini tècnic per fer una correcta elaboració escrita,  de na Carla que no s’ha de tenir por a emprar les TICS, de n’ Estefania la il·lusió i expectatives a tenir sobre un treball i finalment d’en Juan Carlos la necessitat de compartir els coneixements que tenim.

No obstant això, vull fer una menció especial a un company de classe que tot i no anar al meu grup de treball m’ha consellat i ajudat moltíssim, crec que ha estat de les persones que més he aprés enguany, aquesta persona a estat n’ Emilio perquè m’ha dedicat part del seu temps a ensenyar-me coses bàsiques com és donar-li altres usos al Paint que desconeixia (com aferrar les impressions de pàgina, fer el teu propi títol de blog al teu gust), assessorar-me amb dubtes referides a aplicacions de les TICS, entre altres. Per tot això Emilio, moltes gràcies!

Gràcies a tots aquests factors que han influït en el meu dia a dia, ara puc dir que soc un poc més competent digitalment, que abans. Em duc amb mi , un repertori de treballs que en el futur podré emprar al aula amb els meus futurs alumnes, experiències que tindré present per les meves futures aportacions  com a docent i els coneixements didàctics que he aprés de companys i la mestra en aquesta assignatura.

Acabaré aquest comiat amb aquesta citació d'en Paulo Coelho que explica molt bé la trajectòria i principis d'un docent: Incluso un camino sinuoso, difícil, nos puede conducir a la meta si no la abandonamos hasta el final. Per què a un mestre li sorgeix en el seu dia dia, constants repte i metes tant a nivell acadèmic amb formació continuada, com amb la millora del procés ensenyament- aprenentatge aplicant noves metodologies com són la significativa, cooperativa, inclusiva que són necessaris per un bon ensenyament.  A més d'altres reptes com són donar un ensenyament personalitzat, les famílies i l'organització del aula i /o centre educatiu que requereix per al docent un dedicació plena al seu treball i adaptació del nostre entor, en aquest cas de les TICS. 

Fins un altra!

Cordialment

Mª Carmen Zorita

No hay comentarios:

Publicar un comentario