miércoles, 24 de octubre de 2012

Taller digital: GIMP



Hola!

Com ja és constum faré una reflexió sobre el darrer taller que hem realitzat, tot i que ho acabarem de enllestir aquesta setmana, ara que l’he realitzat em fa ganes comentar-ho.
Aquesta setmana ens ha tocat realitzar un taller digital que consisteix en la manipulació d’imatges a partir d’un programa. Sí, jo al començament em pensava que tractava del mateix programa que teniu al cap però no, no és el photoshop, és un altre programa que s’anomena GIMP.

GIMP és un programa molt popular, ja que per el que pogut investigar per internet hi ha molta gent que l’usa freqüentment i que el valora positivament . A més podem trobar diferents versions i també en diferents llengües. Aquest programa és bastant interessant ja que segons he pogut veure i comprovar pots afegir nous recursos al programa, a més dels que t’ofereix (fons de pantalla, tipus de gomes d’esborrar entre altres).

Procés d’experimentació

Com per a mi era un programa nou he hagut de fer consultes al manual que teniem al campus extens, que és una guia del programa i les seves aplicacions , a més de vídeos tutorials per acabar d’entendre alguns dubtes que hem sorgien al llarg de l’elaboració del taller digital.

El taller digital consistia en posar en un fons que vulguis una imatge teva d’una altra fotografia, i així aprendre a modificar imatges i transformar-les.

En el meu cas he triat aquesta fotografia de fons, una imatge d’un camp de blat. L'he estreta d'aquesta direcció : enllaç 


Per altra banda, he escollit una imatge meva, en aquest cas que em vaig fer a Valldemosa.







Partint d’aquestes fotografies he fet la meva feina. Per aprendre a fer-ho, has d’entendre que el procediment és de capes, vull dir, primer has d’agafar la imatge que vols tallar i  obrir-la en una finestra a part del programa, d’aquesta manera aïlladament pots fer les modificacions a aquesta fotografia sense que afecti a la resta. En el meu cas, l’he retallada amb molta cura i l’he aferrat a una altra pestanya o “capa” on tenia la meva fotografia de fons. 
No obstant això, si vols modificar la imatge de fons, la  pots obrir en un altra finestra i la modifiques també de manera aïllada de la resta de treball. 
Sinó l’aferres a una finestra on faràs la “fusió” de les dues imatges, és a dir, on aferres primer la que farà de fons i després la que vols que quedi per damunt, en el meu cas, he posat el camp de blat de fons i la meva imatge l’ha he aferrat al damunt.

No basta amb fer això, ja que convé revisar els colors del conjunt i anar modificant perquè semblin unificades, vull dir si una imatge té un caire molt oscur, la nova part que aferris o l’adaptes i la tornes un poc més obscura o pel contrari canvies el fons i el tornes més clar.

També convé tenir en compte que retallar  una imatge no és fàcil, per aquest motiu, quan aferris la nova imatge, empra la goma, de manera que quan esborris aquest tros esborrat deixi veure el fons de l’altra imatge  i així dissimules  el contorn de la imatge aferrada i sembla totalment integrada a la nova imatge.

Per als que com jo és el primer pic que l’empren els recomano paciència i ganes, ja que haureu de tornar a enrerra, borrar, tornar a començar més d’una vegada perquè el programa té moltes aplicacions i es necessita un poc d’agilitat i coneixement.

Finalment, us deixo amb la meva creació esper que us agradi. 



Afegeixo una altre treball que he aprofitat per fer: 


Esper que us agradi i gaudiu tant com jo en aquest taller!

Salutacions!

2 comentarios:

  1. Muy chulo :) mañana probaré yo a ver qué sale jejeje

    ResponderEliminar
  2. Està molt i molt bé!!! No es veuen les retallades. La selecció de les fotos em sembla boníssima. Un molt bon treball, mari carmen. :)

    ResponderEliminar