miércoles, 10 de octubre de 2012

Catalogació i avaluació multimèdia



Benvinguts i benvingudes de nou!

Avui faré una reflexió sobre la darrera sessió pràctica de l’assignatura realitzada el pasat 4 d' Octubre.  Com ja he anunciat al títol varem treballar  la catalogació i avaluació multimèdia  seguint el model d’en Pere Marquès.

Sincerament aquesta activitat m’ha servit molt ja que normalment jutgem els programes multimèdia simplement  per el criteri de:  “ aquest programa m’agrada o no m’agrada” sense cap mirament més o per simple intuïció.

És veritat que la nostra opinió i gust condiciona molt la nostra forma de veure i analitzar tot l’entorn tecnològic, però des de la meva perspectiva crec que estem rodejats de moltes tecnologies i gairebé no tenim documentació ni criteris teòrics per veure més enllà i aquesta activitat  és prova d’ això.

No obstant això,  vull dir que crec que és molt útil aquesta pràctica per ensenyar a docents com catalogar i fer distincions dels programes multimèdia.  Ja que els docents per treballar les TICS  dins un aula, han d'analitzar prèviament els programes i les webs que empraran els infants , fixant-se principalment en els continguts educatius, la presentació, el tipus d'activitats que promou, si el temari va dirigit al seu tipus d'alumnat (etapa evolutiva, tipus d'aprenentatge, continguts que estan aprenent...), a més de supervisar si çes infantil i segur. 

 D’aquesta manera, els docents poden contribuir a desenvolupar el pensament crític en aquesta àrea a partir d’activitats com aquesta adaptades a la seva etapa i coneixements. És a dir, amb el treball de les TICS podem fer veure als nins els criteris que han de seguir perquè un programa multimèdia sigui bo, a més de descobrir nous aprenentatges a partir d'ells.

Finalment us deixo el meu exercici i web que us recomano per fer qualque tasca de música a partir de les TICS.

Salutacions!


No hay comentarios:

Publicar un comentario